Followers

Tuesday, August 23, 2011

Randoms

Broommm..Broommm by LittleGurl
Assalamualaikum w.b.t


Hello pretty! ;) Anggaplah semua readers adalah wanita sahaja. Boleh? ;P

Games

Omg hari-hari aku main game Cafeworld, Empire & Allies and Farmville through facebook sampai muntah. Taktau ape hasutan tibe-tibe muncul aku dah mula addicted dengan those games sekarang. Euwwwww bile pikir-pikir eh bukan memang feberet aku ke games ni kan. hahaha. Ya ya masa aku kat campus semua game aku hentam main. Waktu break aku semasa study adalah games. Only games! And now, aku baru realize, im getting older now. Bila aku main games, baru aku sedar eh aku dah tua la. -_- But it's ok. Games penyeri hidup kan? Huahuahua ;D

Hari Raya Aidilfitri is coming soon!

Woaaaahhhhh next week dah start hari raya! Aku memang tak sabar gila nak balik peluk cium umi. ;D rindu toksah nak cite la. Sebab awal puasa haritu aku balik tetap tak jemu-jemu nak tido bawah ketiak umi. hakhakhak! InsyaAllah kalu takde aral melintang, this friday or saturday im going home yipi! Mari tepuk tangan sama-sama ;) Tapi haip!haip! Jangan esaited sangat nak raya, puasa pom main tunggang langgang kan. Amal kebaikan semasa bulan Ramadhan perlu kita ingat. Yang tu lebih utama ok! ;)

Last Wednesday, aku pergi shopping baju raya dengan Fahrin Ahmad! wuwuuu wuuuu mau pengsan pergi shopping kat Plaza Alam Sentral dengan PKNS orang ramai gila! Nasib baik la kan Fahrin Ahmad aku tu tade membebel sangat. huahuahua. But honest jalan jem teruk and manusia dah macam sekelompok semut tengah mengunyah gula. You guess what aku dengan Encik Fafau dah bukan main rimas dah dengan panas-panas lagi. Tapi sabau ajela kan, biasa la tu bulan puasa. Tambah pulak orang lain pon nak pegi shopping, bukan kite je. Hohohoho. Pi mai pi mai last-last macam pak pandir & mak mandir pulak rasa sebab tekun dok cari baju raya kuning aku tu. cet. Nasib baik la lastly jumpe jugak. Bila fitting Encik Fafau kata dah ok cantik, terus je rembat. Tu pun mula-mula try pegi survey tempat lain dulu. Tapi dah berkenan dengan yang tu, so, apelagi kan terus beli dengan jayanya. thanks ye sayang. ;D

Last Saturday pulak it's time to go out with my beloved along. Pergi shopping sakan lagi tak habes-habes hahaha. Tapi barang banyak, barang along la sebab dia tak habes shopping lagi. Beli baju anak-anak, baju umi & mak mentua along juga. Memang tak menahan tu tangan penuh, ikotkan mau je sangkut kat kaki kan. Dengan carpet lagi along kebas fuuhhh memang sakit habes urat urat sume dah tegang. Bayangkan lah pegi area Jalan Tar tu. Memang crowded sampai dah tak nampak baju tergantung kat kedai. Dah la ketinggian aku tahap minimum, sabo jela. Bytheway, crowded crowded pon aku sempat beli 1 lagi baju! huahuahua. Ini sume ikot tema kahwin akak aku tu la kan. This time warna pink pulak ;) Memang dua pasang tu puas hati beli,pakai pon puas hati, harga pon puas hati T_T

And im also got a pair of shoes given by my sister in law! thank a lot kak mawar. muah!muah! Hihihihi aku yang pilih and my bro cakap macam retissss wooo. Ya ya retis kecik comel kan  ;P 

Byebye SPEK

Itu hari aku ade cakap yang aku nak pakai lense (click HERE). Yes, masa keluar dengan along pegi shopping sakan tu, i bought a pair of contact lense! Yipi! Tapi aku beli yang plain je pun. Sebab first try. Nanti kalu dah agak seswai and selesa pakai, i will choose the other one! Maybe green colour, comel kan? ;D


Hamboi, kecoh satu dunia bile dah dapat pakai lense. Orang lain dah berkurun lama pakai, kau baru nak kecoh kan kan? Hahahaha. Hey first try la babe. Mesti lah nak kecoh ;D Ape orang kata, berkongsi kegembiraan, ye dak? Kuikuikui.

Mula-mula pakai kat kedai aritu, gila mata aku asyik berkelip apehal. Aku ingat pakai benda alah ne takde la susah. Tapi mula-mula pakai, mak aiiiii bukan main susah nak masuk dalam mata. Ade dekat 10 kali kot aku try tapi xdapat. Hahahaha yelah aku asyik nak kelip mata. Pedih woooo air lense tu masuk dalam mata. Tambah pulak aku sensitif sket bab-bab mata, kena pegang bijik mata tu lagi la. Rasa pedih! T_T



Tapi usaha tangga kejayaan. Sekarang dah berjaya pakai buang! Yay yay! Hahahaha esaited lebih. -_- Sekarang dah takperlu nak pakai spek 24hours! ;) Kesian kat spek sayang kan dah tersisih. Tape tape spek tetap dihati. ;D



Pray for my sister

Tadi dapat message from my sister, dia dah pegi buat ultrasound (baca SINI) kat hospital. Doktor dah sahkan ada batu karang dalam hempedu. Terkedu aku baca message dia. My auntie sebelum ni ade gitau, ade satu daun tu, orang panggil daun 'geli'. Aku tak pasti nama betul ape. Tapi daun tu boleh hilang kan batu karang. Kira macam daun akar kayu/herba la jugak. Akak ade try makan ubat tu selepas keluar dari wad haritu, then since makan ubat tu sakit dah hilang. Tadi pun masa buat ultrasound, dia kata nampak batu karang tu macam dah pecah-pecah kecil. I'm not sure rupa batu karang tu macam mana, tapi akak kata dia tengok. huuuhuuu. Risaula. Hopefully akak akan sembuh seperti sediakala. Setiap penyakit ade ubatnya. Amin.


Semoga bulan Ramadhan ini dan bulan Syawal yang akan tiba nanti memberi sinar hidup yang baru kepada kita semua ;)






Nota kaki : nak tengok baju raya kuning & pink aku tu? tunggu nanti raya aku buat entry baru! ;D











www.tips-fb.com

4 comments:

alin alias on August 23, 2011 at 11:22 PM said...

banyak story dia..=)

kwn kte pun gila games kat fb tu, kte x lyn lgsg..=p

selamat menyambut aidilfitri.. berhati hati di jalan raya ye..

selamat pakai lens,kalau baru try, jgn pakai lama2 taw, kena biasakan dulu..8 jam tu dikira lama untuk yg baru cuba..=)

semoga your sis sihat semula, setiap penyakit ada ubatnya dear, kecuali sakit mati, so sama2 la berdoa dan berusaha, semoga dia tabah..

fazrulnoor on August 24, 2011 at 9:09 AM said...

ade je readers lelaki :)

tomatokering on August 24, 2011 at 9:33 PM said...

seronoknye soping ;)

hope adik cepat sembuh oke .. aminnn ~ ;)

Ken Wooi on August 26, 2011 at 12:06 PM said...

speedy recovery to your sister!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting