Followers

Thursday, January 5, 2012

Isu Amalina lagi?

Broommm..Broommm by LittleGurl
Assalamualaikum w.b.t

Sejak beberapa hari yang lepas dah sakit mata baca segala tohmahan buruk dan negatif terhadap amalina, bekas pelajar terbaik SPM 2005. Bukan setakat SPM saja menjadi terbaik tapi dia masih lagi menjadi pelajar cemerlang di University Edinburgh, dan digempar gempurkan dia juga menulis buku perubatan. Wah ini dah memang terhebak you. Even kita dah berumur 60 tahun pon belum tentu boleh cipta sebuah buku untuk paparan umum kan. FYI, dia sekarang sedang menjalani latihan amali di pusat perubatan terkemuka di United Kingdom. Bagus Amalina, teruskan usaha!

Pada pendapat aku, sudah-sudah la mengumpat mengata mencemuh dengan kata-kata kesat. Ada cara untuk kita menegur sesama kita. Jangan kerana isu gambar dia tu dah tersebar luas, kita pulak menambah dosa sendiri mengumpat mengata. Sekurang-kurangnya kita kena bersyukur sebab Amalina masih lagi dalam keadaan baik, masih lagi menyambung pelajaran tanpa masalah, masih lagi menjadi pelajar cemerlang, masih lagi berada disisi keluarga, berbanding dengan pelajar-pelajar lain yang pernah menimbulkan isu besar satu masa dulu (eh?). Aku pon terkejut jugak tengok gambar beliau yang berbeza sangat dengan zaman little kiddo dulu. But as long as she still on her right way (except her social life), we should grateful and just pray for her best.

Aku pon bukan bagus. But i'm trying to learn something more better for my life. Kita menegur kena ada cara. Karang yang mengata orang lebih, sebenarnya dia yang lebih-lebih lagi haaaaaaaaa. Kang dah jadi terlebih sudah. Tak nak la macamtu. Tau tak kalau orang buat salah, bila ditegur, dia akan buat berdouble triple lemon lagi kesalahan? Tak tahu? Ok sekarang dah tau kan. Jadi kita takyah tambahkan dosa kita mengata orang di khalayak ramai. Bagi aku lagi teruk la orang yang mengumpat mengata tu daripada orang yang buat silap tu heeeeeeeee. Kita cuba ubah sikap kita pulak ye. Ok? angguk-angguk kepala. Good good!

Bukan aku nak sokong sape-sape, yang salah tetap salah. Cuma cara kita menegur itu perlukan penambahbaikan sikit supaya apa yang disampaikan terus masuk ke dalam minda, jangan sampai masuk telinga kanan keluar ikut hidung. LOL

Buang yang keruh, ambil yang jernih

Errrr, nak peribahasa lagi?

Nak seribu daya, taknak seribu dalih.

Lagi?

Yang mana baik kita ambil, yang mana tak baik kita tolak ketepi.

Hoiii mana kau dapat peribahasa ni?

-_-'







"Mari kita sama-sama doakan diri kita, keluarga dan sahabat handai kita sentiasa berada dalam keadaan baik, dilindungi dan sentiasa mendapat rahmat dari Yang Maha Esa. Amin."







Peace no war hihihihi




www.tips-fb.com

14 comments:

syafiqakarim on January 5, 2012 at 11:32 AM said...

ada juga terbaca komen pasal dia ni.pfftt. mengomen mengalah kan tade buat dosa.haha.manusia ni -.-

doa kan dia berubah jalan yg lebih baik dah la :)

Mr.Clive on January 5, 2012 at 12:01 PM said...

org malaysia ni memang.bussy body memanjang.

mizzkechique on January 5, 2012 at 1:11 PM said...

tu la manusia.. mcm kes bola sepak.. mn menang dipuji, kalah dikeji.. manusia..manusia.. slp org je nmpk, slp sendiri pandang sblh mata pun x..

iwan_redzuan on January 5, 2012 at 1:24 PM said...

@ syafiqakarim : itu la yang sebaiknya...

@ mr.clive : gitu la manusia...

tiap2 kali on9, mesti kuar citer yang sama pasal amalina ni... ntah bila nak reda ni ?.. :(

widiea azira on January 5, 2012 at 1:55 PM said...

betul tu. .nk menegur x salah tp biar la dengan cara baik,bukan kutuk caci n cemuh mcm tu. .btw lebih baik mendokn dia supaya balik ke pngkal jln. drp duk kutuk2.

semoga ALLAH ampunkn dosa dy dan dosa org yg kutuk dy..

syakey on January 5, 2012 at 10:21 PM said...

manusia, keburukan orang lain nampak, keburukan sendiri taknak perbaiki. ye dakk??

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:01 AM said...

syafiqa karim : kan? salah org terang2 je nampak, salah sdiri? huhuhuhu

mari kite sama2 doakan yg tbaik ;)

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:01 AM said...

mr clive : hmmmm tulah, asal femes sikit mesti nak ambek port.

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:02 AM said...

mizzkechique : geram kan kadang2? kalu baik, puji kemain. kalu buat salah, hamboiii terus mengata. lebih pulak tu T.T

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:03 AM said...

iwan redzuan : huuuu penat dah tengok org dok mengata org lain T.T sedey aa camni.

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:05 AM said...

Widiea Azira : mari kita sama-sama doakan yg tbaik ;))

LittleGurl on January 6, 2012 at 12:07 AM said...

syakey : tau tape. meh kite renung sikap kita sdiri sebelum tgk kesalahan org lain. rasanya baik jaga tepi kain sdiri lg kot teeheee ;))

abah khalisha on January 6, 2012 at 8:16 AM said...

smlm mmg dia lah ye..dia ngaku kan..tul ke?

nazirah on January 6, 2012 at 11:11 AM said...

tu la.. besar dah isu ni skrg kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting