Followers

Tuesday, April 12, 2011

Masa terlalu mencemburui kita lalu berlalu dengan pantasnya T_T

Broommm..Broommm by LittleGurl
Tinggal beberapa hari saja lagi untuk habeskan sisa sisa terakhir di UiTM Shah Alam sebelom final exam. 
Tinggal beberapa hari saja lagi untuk habeskan masa bersama sama classmates tersayang. Rase rindu membuak buak tiba tiba padahal tadi baru je jumpa dorang. Memang betol kata orang, kehidupan di campus adalah menyeronokkan. Dan memang betul, saya sangat seronok!

Berada di sekeliling mereka yang bijak pandai membuatkan saya terus yakin, saya pun bijak! Bila berada di sekeliling mereka yang memang hantu lawak, membuatkan saya terus tergelak ketawa terbahak bahak tanpa segan silu.T_T

Ye saya amat bahagia dengan mereka.

Bila membuat pembentangan dalam class, padahal bahasa Inggeris kau tunggang langgang. Ah, biarlah. Tetap confident gile nak bentang. Sebab orang laen pon sama. Present dengan penuh confident, padahal korang baca esei yang dah siap tulis kat kertas lagi. T_T

Seyes, saat itu dalam hati akan cakap ' ah,aku pun boley buat'.

Tengok, dorang buat saya kompiden tahap dewa!

Di saat ada lecturer tiba tiba merajuk nak dipujuk, kite ape lagi . Terus je pandang pandang jeling jeling antara satu sama lain. 

" Weh, jom la pegi bilik dye. Kang tak dapat berkat plak"

Tengok, keprihatinan korang buat aku tergamam. Bukan bermakna aku tak prihatin. Tapi sebab korang memang selalu guna konsep sharing is caring, buat aku rasa terharu gile. Selalu nak jaga hati masing masing walaupun ade antara kite kadang tak sebulu. Biasa la kan, pendapat laen laen. Tapi kita tetap sehati sejiwa. Berkongsi pengalaman dan cita cita. Sayang sangat nak tinggal korang. T_T

Macam macam kita panggil budak budak class kita. Budak skema, budak comel, budak selalu tido, budak suke gossip, budak sentap. Tapi korang tau tak sume panggilan tu bukan buat kita kecik hati? Tapi panggilan tu akan kite ingat sampai kita mati. Itulah kenangan kita yang akan kita bawak hingga ke hujung nyawa. Kenangan tu la yang kita akan cerita nanti kat anak cucu kita. 

" Dulu kawan nenek selalu cakap nenek kaki tido. Sebab selalu lewat pegi class. T_T"

Sebenarnya, setiap  kekurangan itu adalah kenangan terindah dalam hidup kita. Setiap hari, kita akan berubah menjadi yang lebih baik. Kerana umur kita semakin meningkat dan bukan boley naik turun macam economic growth. Kita yakin kita akan lebih matang bila kita mula berusia. Dan kita yakin kita boleh buat keluarga, guru guru, kawan kawan dan buah hati kita bangga dengan kejayaan kita suatu masa nanti.

Apa apa pun jawatan yang disandang, apa apa pun tanggungjawab yang kita kena pikul selepas tamat nya pengajian kita nanti, kita mesti ingat, hubungan persahabatan kita akan kekal abadi buat selama lamanya. 

Kawan yang membuat kita ketawa.
Kawan yang membuat kita sedih dan terluka.
Kawan yang membuat kita kecewa.
Kawan yang membuat kita gembira tak terkata.
Kawan yang berkongsi apa saja.
Kawan yang membuat kita akan sunyi tanpa mereka.





Terima kasih atas segala galanya. 

I HEART

ALL OF MY FRIENDS.




www.tips-fb.com

7 comments:

Joshua Isaac on April 12, 2011 at 5:36 PM said...

do keep in touch until the end of breath.... =)

CIK GADIS on April 13, 2011 at 9:41 PM said...

huuu!bca entry neyh teros indu dkt kwn2..dh lma xkontek rsanya..

SAYANG SEMUDAH 1 2 3

Izyan Masri on April 13, 2011 at 10:30 PM said...

larh uitm shah alam ke?course ape ? :D

syairahmohdanuar on April 14, 2011 at 4:55 PM said...

tersentuh sy bace entry nie :')

Firdaus Kasim on April 14, 2011 at 5:51 PM said...

taw x pew.. saya rasa mcm baru semalam je kuar dari perut ibu.. hehe..

anyway.. comel2 gambar kt atas.. hehe

Entri best! :
Cara Betul Kepit Kuku

Zul Mahir on April 20, 2011 at 7:09 PM said...

terharu....

Nadirah Abdul Mubin on October 19, 2011 at 5:23 PM said...

rindu adik jugak.... huhuu :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting