Followers

Friday, September 9, 2011

It's RAYA again!

Broommm..Broommm by LittleGurl
Assalamualaikum w.b.t

Aku tengah sedih ni (tetibe). Bukan sebab tengok cerita ke dengar lagu ke tak tak. Aku pon taktau apesal aku tetibe sedih ni kan. Ini mesti buang tabiat agaknya. HAHA. Haip, ade la bendanya takkan nak heboh satu dunia ye dak? Aku sedih gembira ni tetttttttttttttttttttttttttt. Please jangan sebok nak tanya sebab ini rahsia. ;D

Dah malas nak mukadimah panjang-panjang tentang sedih aku tu.

Back to the point.

Orang lain dah berepisod-episod berentry-entry bab 1, 2, 3 sampai ke sapoloh, aku baru terhegeh-hegeh nak ceghita cerita lapuk bagai ni. Eh eh belom lapuk la sebab raya kan sebulan. Hihihihi. Kuih tart dan kerepek bulat-bulat (taktau nama) tu pon masih tak terusik lagipon, means that sekarang masih dalam mood raya. Korang dah start keje kan? Aku je belom. Keje habiskan beras kat rumah adela. Isk Isk sedih la pulak sebot pasal keje ni ok bye T_T 


Honestly raya tahun ni tak macam raya-raya sebelum ni. Aku rasa something wrong somewhere dimana rumah aku tahun ni langsung takde OPEN HOUSE! Do you believe it? T_T. Tapi Alhamdulillah everything is doing well last raya, so takde la rasa tak seronok. Raya setahun sekali beb, sape tak enjoy bukan? ;D Akulah kanak-kanak paling gembira kalu sebot pasal raya (eceh kanak-kanak).


Along ngan yiem bucuk omey omey 


Tahun ni paling tak meriah sebab Kak Cik aku tak balik raya. Dia beraya kat Penang dengan suami & anak-anak dia. Sobsobsob. Memang rasa kurang lah sorang kakak bila time raya orang lain berkumpul tapi tak cukup korum, mestilah rasa kosong. Meriah pon kurang sebab bingit suara anak-anak sedara aku yang lain takde kedengaran time pagi-pagi raya. Wuuu wuuu. Nasib baik kakak-kakak and abang-abang aku yang lain ade untuk memeriahkan suasana YAY! Anak-anak sedara pon tak ketinggalan membuat bising di pagi hari. ;D Aku pulak manusia paling kecoh nak touch up muka padahal nak pakai eyeliner je pon lepastu nak kepit bulu mata, last-last bulu mata nampak huduh. sobs

RANDOMS

Raya Pertama

Pungpangpungpang siap nasi dagang dipagi raya! ;D Ini adalah request dari anak-anak umi sebab nasi dagang umi paling sedap di dunia!


Tema Along pagi raya pertama adalah biru. 
Tema aku, umi, akak and abang pulak? Errrr tade tema pon. Uwaaaaaaa


Waaaaaa sedapnye kena kiss. HAHAHAHAHA


Shakir : Umi terima kasih sebab selalu masak sedap-sedap hingga menjilat jari 
(sambil kenyit kenyit mata nak duet raya)


Mane comel? Cik Ya ke Yiem? Lalalala


~_~


Ok raya tahun ni ayah ngah kasi lebih sket sebab dapat bonus. huahuahua!


Budak ni noti sangat, geram je..



Mohon ampun & maaf dengan tokmi pulak ;)


Umi, i love you more than you know.



Masa ne gelak terlampau sebab aku lari lajulaju. HAHA. yelah sebok dok betul tudung kan, lambat siap.


I'm a girl not yet a woman.


Ini adalah Puteri Gunung Ledang. HAHA. Eh bukan bukan ini kakak aku la ;D


Ini bukan pasangan suami & isteri. Korang jangan macam-macam. They are sibling. 


Ini pula Miss Universe. Tapi Miss Universe no last. wakakakaka


Ini baru betul suami & isteri. Romantik tak?


Raya pertama biasanya pergi rumah arwah cik kat kampung aku. Tapi kebetulan pulak esokannya (raya kedua), sepupu aku kawen. Rumah dia sebelah je rumah arwah cik. Means that masuk kampung esok. So, plan punya plan hari pertama pergi raya rumah tok sedara jauh-jauh sikit. Takde jauh mana pon, tapi jauh la dari rumah aku. 


Here is my elder brother also.
Masa ni awal lagi kot. Tapi mamat hensem kat atas ni dah mula ngantuk. Huahuahua. 
Mentang banyak jalan kan.. ;D



Rumah Arwah Tok Su Jid


Yiem comel gila kira 1,2,3 sampai sapoloh.........ololololololo


Gadis-gadis. HAHA



Ini pak su kite. Kadang-kadang kite tak paham dia cakap. Hihihi. Tape pak su is the best! Sporting gila! ;D

Raya kedua

Aku pon tak perasan rupanya raya tahun ni tak banyak ambek gambar pon. Sobs. Paling geram gila bila gambar dalam camera fon aku sume hilang. Macam ni ceritanya, masa tu aku dah transfer baik punya kat laptop sume gambar raya. Bila aku dah mark all sume gambar, then aku drag masuk dalam folder 'RAYA'. Tetibe bila aku cek folder, yang ade dua keping gambar Fahrin Ahmad je yang lain-lain HILANG! Ppffftttt.

Mane tak geram kot sebab dalam camera fon aku je banyak muka aku, dalam camera betol tak banyak pon muka aku. HAHAHA. Penting tu gambar aku. Huhuhu tapi ape nak buat, sabo jela. Dugaan di hari raya ;D

Hari kedua raya, pergi rumah pak sedara pulak menghabeskan menu raya dorang. hahaha. Aku makan mee sup menambah sampai 3 kali! Mak aaiiiiii ni bukan selera raya tapi mencekik darah waktu raya. Raya-raya ni memang saje buat aku jadi debab plus tembam. Tape-tape raya setahun sekali je. Maknanya tembam tembum pon setahun sekali jugak (eceh), ye dak? HAHAHAHA 

Pssstt psssttt raya kedua takde gambar. Sebab lepas pergi habeskan menu raya pak sedara, kitorang teros balik kampung. Persiapan perkahwinan bermula. Gungganggunggang kemas-kemas ape yang patut, dekat pukul 2 pagi, baru sampai rumah. @_@

Raya ketiga

Errrrrrrrr, raya ketiga, keempat, kelima, keenam, ketujuhpolohtujuh aku post esok pulak ye, boleh? Hihihihihi ololololo jangan marah tau. Raya-raya takleh marah. Wahwahwah! Macam ade orang kesah pom sobsobsob ok bai!


*lots of hug**kiss*





Nota kaki : 
Jangan selalu nampak orang lain banyak kekurangan, 
sedangkan diri sendiri belum cukup sempurna. 





www.tips-fb.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting