Followers

Saturday, November 19, 2011

me and facial

Broommm..Broommm by LittleGurl
Assalamualaikum w.b.t

Yeah, mood belog dah mula menurun tahap maksimum. Tajuk pon entah hape hape nampak sangat mood berbelog aku dah mula runtuh lagi haip! Nak kena pang sekali baru tersedar dari lamunan gamaknya. Nak blogwalking pon aku dah mula malas ayoyoyo amma appa apehal pulak kan. Actually bukan malas kot sebenarnya (eceh) tapi sebab sibuk sikit menguruskan hal kahwin akak aku yang akan berlangsung next week (InsyaAllah). Yelah, pi mai pi mai situ sini balek pon dah lewat malam. Aku on sekejap je facebook, tu pon sebab nak cek ade orang fight tak aku punye empire (nasib baik fahrin ahmad tolong) #empires&allies, tak pon cek samada menu aku dah masak blom kat #cafeworld, tak pon hidup ke mati rakyat-rakyat aku kat #sims hahaha! inilah kejadahnya kalau keje tarak. hidup dengan games tak ke sudah. pang! 

Hey kawan-kawan, harini dapat bebaskan diri membuat facial! Korang tau tak aku pon dah lupa aku penah buat facial ke tak. Tapi dengan bangganye aku cakap kat akak facial tu tadi aku penah buat SEKALI. sekali? SEKALI LAGI ke hape? Cis. Sorilah kawang-kawang aku memanglah bukan si cantik si gebu si tinggi yang rajin nak memfacial muka tiap-tiap bulan. yeah aku memang tak reti nak jadi gadis cantik pon wakakakakaka. Aku gadis biasa biasa je yang kalau keluar just suka pakai bedak dan sapu lip balm sebab bibir aku selalu kering -_- 

Aku pon heran macam mana orang lain boleh taruk macam-macam kaler kat muka dengan eyeliner + maskara (benda biasa kot), lepastu blusher berkaler-kaler tak campur lagi dengan lips merah menyala ouchhhh. Oh tidak. Aku nak pakai eyeliner pon terkial-kial. Kalau aku gatal nak pakai pon sekurang-kurangnya aku akan tunggu untuk majlis-majlis tertentu. Contoh macam majlis kahwin atau raya. Yes. Terukkan? muahahaha! Tu pon kalau malas aku terus bedal pakai bedak compact lepastu calit sikit lip balm. Simple. Malas nak taruk eyeliner segala bagai sebab nanti nak solat la apelah pulak kan. Aku akan confident pakai eyeliner bila waktu bulan mengambang je haaaaa. Time tu boleh lah lama-lama sikit nak touch up. Tu pon terketaq lutut nak pakai eyeliner kahkahkahkah!

Actually, terpulanglah pada individu. Member aku pon ade yang suka pakai makeup. Tapi time solat dorang boleh je remove makeup lepastu dah lepas solat pakai balik. Aku rasa benda tu tak jadi masalah. It's depend for individual. Tapi kalau yang jenis macam aku nak pakai eyeliner pon berjam-jam, baik tak payah. Tak pasal-pasal tengah-tengah pakai eyeliner lama kemain tu dah azan Asar dah pon. Muahahahaa!


Aku lepas buat facial. First time buat macam jakunlah kan konon muka dah gebu halus mulus ekekekekeke.  Padahal biasa-biasa je pon. Esaited lebih. Bagus jugak buat facial ni sebab aku banyak blackhead kat hidung. Lepastu ade pulak eyebag. Jerawat tu biasalah kalau dah bulan mengambang lagi rancak nak tumbuh sana sini. Tapi tulah yang paling aku tak suka blackhead & eyebag. Oh i don't like you both -_-'

Fuuhhhh rasa fresh je muka. Facial bagus sebab boleh FREE kan muka korang. Dapat orang urut-urut kan muka rasa macam muka baby pulak muahahahaha! *pang sapolohribu kali*

Bytheway, simple & less makeup is better kan? ^^
Just to be confident that everyone have their natural beauty. Alhamdulillah  ;)

www.tips-fb.com

15 comments:

Izzatie on November 19, 2011 at 12:43 PM said...

flawless :)

i tak pernah baut facial, hehe ingat nak try la buat sekali ^^

take care darling!

Aniz on November 19, 2011 at 3:09 PM said...

cantik =))

Nor Ain on November 19, 2011 at 3:21 PM said...

kte tak pernah buat . tapi macam nak try . heee : )

Fuadah on November 19, 2011 at 5:39 PM said...

amboiiiiii.....

lawonyaaaaaaaa........ : )

Ihsan Arifin on November 20, 2011 at 3:27 PM said...

kak masak bubur je setiap hari jimat duit kak hehe ;)

LittleGurl on November 20, 2011 at 4:48 PM said...

izatie : cepat pegi buat babe! hakhakhak kompem kat aussie mahal kan? u buat facial sendiri lah pakai telur putih. penah buat? teeeeheeeeee

LittleGurl on November 20, 2011 at 4:48 PM said...

Aniz : kamu lagi cantik! ;)

LittleGurl on November 20, 2011 at 4:49 PM said...

princess : u should try honey! ;)

LittleGurl on November 20, 2011 at 4:50 PM said...

Fuadah Ammar : hahaha! kelakar betol. kak ngah lagi cun! muke serabai la tu ngah.

LittleGurl on November 20, 2011 at 4:51 PM said...

ihsan ariffin : hahaha! deq, adeq silap komen kt entry ne haha. btw, tulah, kena blaja byk2 menu dulu baru leh kawen ;D mau termuntah makan bubur tiap-tiap hari ayooyooooo. kang tertukar mana anak mana mak bapak haha.

masiroel on November 22, 2011 at 3:49 PM said...

boleh kenalan gak? saya dari indonesia

Ihsan Arifin on November 25, 2011 at 3:24 PM said...

haha tak perasan lah pulak kak salah pos! adoy malunye mane nak sorok muke niiiiiiiii :( haha

LittleGurl on December 2, 2011 at 1:55 PM said...
This comment has been removed by the author.
LittleGurl on December 2, 2011 at 1:56 PM said...

ihsan arifin : ayaakkk kite pon silap panggil adeq hahahaha! sori kak ;P

LittleGurl on December 2, 2011 at 1:56 PM said...

masiroel : bisa aja deh ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting