Followers

Sunday, November 20, 2011

it's 20112011!

Broommm..Broommm by LittleGurl
Assalamualaikum w.b.t

What a lovely date today, isn't it? 

Nice number and nice day also! ;)

Aku rasa harini mungkin banyak majlis kawen or majlis istimewa yang diraikan bersama. Forsure lah majlis kawen nak pilih date yang cun-cun jelah kan. And guess what aku punya majlis kawen pon maybe on 12.12.2012. hahahaha! Boleh fahrin ahmad? ehm ehm ehm 

Hamboiiii siap set date ni apehal? Mau kena bebel sebakul oleh umi tersayang? Well, umi aku tadelah nak marah kot kalau bab kahwin, benda ni normal lah lame-lame kawen jugak beza lambat cepat. Tapi bagi aku nak prepare dululah boleh? Agak-agak lagi setahun (eh 12.12.2012 tu dah cukup setahun kan hahaha!) atau setahun setengah atau dua tahun lagi ke (eh?) Kalau tercepat atau terlambat tu nak buat camno muahahaha. But hopefully everything is going be very well. Berjalan dengan lancar dan mendapat rahmat dari Yang Maha Esa. Amin.

Aku rasa dua benda penting yang aku kena prepare sebelom kawen. Yes serius benda ni memang wajib aku pikir sampai bile-bile kot. SERIUS wa risaulah derrrrrrrr -_-'

* Menu harian untuk suami dan anak-anak
* Financial (duit!duit!duit!)

Aaahhh memang aku bukan gadis cool kalau bab masak. Boleh lah sikit-sikit (gadis baik takleh riak kan cakap pandai masak? eh tercakap pula haha). So, sebelum kawen aku akan pastikan banyak menu kegemaran aku (je?) dah khatam dah semua. Ecehhh berlagak pula nak khatam semua. Ehhmmm maksud disini at least tau lah nak letak ape, bile masak rasa sedaplah jugak walaupon taklah se gah yang umi aku masak pon. Nevermind nevermind. Usaha tangga kejayaan ye dak hihihihihihi. Sekurang-kurangnya tade la suami gua kata 'sayang.....tiap-tiap minggu sup ayam je eh?' -_-'

Kalau bab financial pulak, aku jenis kedekut. Tapi kadang macam boros gila. Terutama kalau bab makan sebab aku suka makan. Yes. Makan kan wajib cuma kadang-kadang kena control jugak jangan melampaui batas (eceh). So, bagi aku before get married, kewangan ni benda wajib kena dibincangkan antara kedua-dua belah pihak. Sebab tu aku tak sabar-sabar nak keje, nak tunggu dapat keje baru kawen. Ehmm ehmmm. 

Memang betol kalau isteri keje, duit tu isteri punya. Tapi sebagai isteri yang baik, kita kena bersikap adil sikit. Kalau suami korang tu memang datok gaji dekat 100k sebolan memang layak lah simpan saje duet gaji anda sebab suami dah boleh tanggung 100%. Tapi kalau suami keje biasa-biasa je even gaji 4k aku rasa better berkongsi jugak ye dak? Aku memang tade pengalaman pon sebab still single tak penah kawen muhahahahaha tapi bila tengok pengalaman sekeliling, memang isteri patutlah bantu suami jugak dari segi kewangan. Eh, dunia sekarang ni semua perlu duit tau? Bukan nak beli kereta rumah je pon, gula, belacan, sayur, ikan semua pakai duit. Dah ada anak nak beli pampers susu lagi. Susu budak sekarang harga bukan macam dulu. Yang harga RM45 hanya bertahan seminggu je. 

RM45 x 4 weeks = RM180/month
see? 

Mau sakit kepala jugak pikir pasal duit. Tapi percayalah, kalau ade kepercayaan, kejujuran, persefahaman dan kasih sayang dalam sesebuah hubungan, InsyaAllah semua akan berjalan lancar. Kalau niat kita baik, Allah s.w.t akan permudahkan segalanya. Yang penting kita usaha sebaik mungkin. Ujian & dugaan dariNya hanyalah sekadar ingin menguji ketabahan dan kekuatan hati kita.

eh ape yang aku merepek ni?

HAHA

Tetibe sebut pasal kawen. Haip! -_-"

Bythe way, congratulations to my nieces, nephew & cousins for their great result for UPSR! Whoaaaaaaa tahun ni sekaligus 3 orang anak sedara aku ambek UPSR. Lepastu sakit kepala nak pikir nak beli hadiah ape kan hahaha. Dah la ucu tak keje, no income lagik T_T. Tape tape, balik nanti just wait for the surprise weeeeeeeeeeeeeeee ^^


HAVE A NICE DAY PEOPLES!  
Hati kena wangi, jangan bushuk bushuk ^^




www.tips-fb.com

2 comments:

emieysandra on December 2, 2011 at 12:02 AM said...

betol2..rancang dlu betol2..bukan sng nk kawin =)

LittleGurl on December 2, 2011 at 1:53 PM said...

emieysandra : yes, absolutely right babeh! takot nye nak kawen muahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting