Followers

Monday, November 14, 2011

Hanya secebis doa

Broommm..Broommm by LittleGurl
Allah yang Maha Pemurah... 


Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya. 



Terima kasih untuk saat-saat indah yang dapat kami nikmati bersama. 



Terima kasih untuk setiap pertemuan yang dapat kami lalui bersama. 



Aku datang bersujud dihadapanMu. Sucikan hatiku ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencanaMu dalam hidupku. 



Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya, janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku dihatinya, kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan jauhkan dia dari relung hatiku. Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemadi didada ini dengan kasih daripadaMu yang tulus, murni dan tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai seorang sahabat. 



Tetapi jika Engkau ciptakan dia untuk ku, Ya Allah tolong satukan hati kami, bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya, berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.



Redhai dirinya, agar dia juga mencintai, mengerti dan menerima aku dengan setiap kelebihan dan kekurangan sebagaimana telah Engkau ciptakan. Yakinkanlah dia bahwa aku bersungguh mencintai dan rela berkongsi suka dan duka bersama.



Ya Allah Yang Maha Pengasih, 
lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendakMu... 



Ya Allah Yang Maha Adil, 
aku mengerti bahawa Engkau sentiasa memberikan yang terbaik untuk ku. 
Luka dan keraguan yang aku alami, pasti ada hikmahnya. 



Setiap pengalaman ini mengajarkan aku untuk hidup makin dekat kepadaMu untuk lebih peka terhadap suaraMu yang membimbing aku menuju ke jalanMu yang benar. Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan. Jadikanlah kehendakMu dan bukan kehendak aku yang menjadi dalam setiap bagian hidup ku.



Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi setiap dugaan dan ujian daripadaMu Ya Allah.


Amin.









www.tips-fb.com

5 comments:

Ihsan Arifin on November 15, 2011 at 12:38 PM said...

semoga berbahagia disamping suami soleh :)

Aleen Aiden on November 16, 2011 at 10:12 PM said...

ok,budak kecik tu sangat comel.

masalah kamu tu mcm relate juga cket2 dgn alin.faham2...heee

LittleGurl on December 15, 2011 at 2:44 PM said...

e'in : AMIN... ;))

LittleGurl on December 15, 2011 at 2:44 PM said...

Ihsan: InsyaAllah ;)

LittleGurl on December 15, 2011 at 2:45 PM said...

aleen aiden : eit, kamu silap comment kt entry lain ne hahaha

btw, budak tu mmg comel gila kan! arrghhh rindu T.T hmmmm, masalah ape ek? ;P mslh kite lain kot teehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting