Followers

Wednesday, December 8, 2010

Tips: Hilangkan parut

Broommm..Broommm by LittleGurl
Zaman LG aktif dulu dengan kem dan macam2 aktiviti kat skola, sampai LG kene geget pacat, nyamok, n serangga2 laen, LG selalu jugak pakai KAYU MANIS untuk hilangkan parut. Ngat kayu manis ne tok masak je ke? Oh tidak. Banyak sebenarnye khasiat kayu manis ne, tapi yang LG taw setakat ne tok hilangkan parot jew la. Hehehehe ~! Pecayala, kalo kowunk ikot tips ne, InsyaAllah dalam msa seminggu dua kowunk akan dapat tengok kesannye, sebab LG da pena ikot tips umi LG ne. 

Bagi sape2 yang xpena mencuba tips ne, sila tengok bahan2 di bawah ye:

1) Kayu manis

picture: google


2) Pengasah ( bese LG pakai lesung pipit je. Xpom batu2 besa pom bole)

picture: google

picture: google
 batu besa camni pom boley kot. ngagagagagag~!

picture: google

3) Air nescafe paip ( cket je )

picture: google


Mula2, ambek kayu manis tu celop cket kat dalam air yg telah disediakan. Bia dye basah2 kuyup2 cket. Then, ambek je lesung (pengasah) tu, tenyeh2 je kayu manis tersebot sampai kua lelehan air tadi tu yg berwarna coklat. Tenyeh2 je lagi sampai air yang de kat kayu manis tadi tu bertukar coklat pekat2. Pastu da boley amek cecair pekat tu sapu kat bahagian berparut. Bia sampai kering. Kowunk boley pakai ble2 masa jew pom. Bese dulu kalo nak pakai, LG pakai waktu malam. Pastu esok nak g skola, tros basoh sambil mandi. ngeeee~! senang je kan? 

Selamat mencoba (~_+)









www.tips-fb.com

2 comments:

miss Rosaceae on December 27, 2010 at 4:25 PM said...

salam..
sy de try gak...tp len sikit kot...
sy wt cmni...amek kayu manis, tumbuk smpai jd serbuk, campur sikit je air..
pastu tenyeh kat tempt yg de parut tu....
boleh jugakkn???hmm??

LittleGurl on January 7, 2011 at 1:44 AM said...

miss rosaceace : u bwat oke ke dear? ase macam boley jugak kot. LG pom x pasti jgk sbb tapenah try wat camtu. hohoho~tapi lau oke,kite ade 2 cara la..nice ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting