Followers

Sunday, December 12, 2010

Selamat duit saya =.=

Broommm..Broommm by LittleGurl
Ini cerita semalam.

Saya balik dari rumah mak sedara. Terus masuk dalam bilik, capai tuala dan terus menuju ke dalam bilik air. Setelah itu saya terus sidai baju yang telah dipakai masa pergi rumah mak sedara tadi, dan tiba-tiba saya terdengar bunyi 'glurp,glurp'.

Oh, hp saya terjatoh lam kolah mandi itu! Tidak!

Saya terus capai hp yang sudah basah kuyup . Sambil mata x berkedip-kedip melihat hp kesayangan saya itu yang sudah kesejukan. Tanpa membuang masa, saya terus kua dari bilik air dan menuju ke bilik dengan lajunya. Casing, bateri, mmc dari hp terus di asingkan satu persatu. Saya lap kering-kering. Ouh, tidak. Lubang tempat charger itu sudah dimasuki air. Saya tonggeng hp saya, huh, air kua x henti-henti dari lubang tempat charger itu. HP INI BAKAL ROSAK! T_T

Saya cuba pasang balik. Saya on hp. Yes, dapat on. Eh, tapi nape berkelip-kelip screen hp tu? Pastu,MATI!

Saya terus berlari-lari memanggil kakak saya, uya, saya gitaw dia hp masok air masak . Dia terus ambek hp saya and bukak semula casing dan segala bagai di situ. Dia bukak kipas dan letak sume 'barang-barang' hp saya di depan kipas.

Uya : Owg kata hp nokia boley idop balek kalo da masok air tapi kena bia kering betol2.
Saya : Ouh, eh? Risau la.*muke cuak*

Tiba-tiba umi datang.

Umi : Sape suh bawak hp dalam bilik air?
Saya : Bukan bawak, tapi buh lam poket baju kurung td. Terlupe tadi. Ble sidai, tros jatoh. *hampeh tol sebab langsung x hengat ape td*
Umi : Hmm, laen kali bukak baju siap2 sblm masuk bilik air. Nanti terlupe lagi .Tunggu dulu semua kering, nanti cuba bukak balik hp tu.
Saya : Huhuhuhu. ok *muke bersalah*

Msg en.fafau.

Saya : Hp kite masuk lam kolah. *menggelabah*
En Fafau : Hah..cane ley jadi camtu?
Saya : Bla..bla..bla..bla..bla..
En Fafau : Tu la sape suh x bukak baju sume awal2. Lain kali bukak sume siap2 pastu baru masuk bilik air. 
Saya : Hmmm, iye. *bwat2 muke*

Hahahaha. Padan muka saya sebab owg kesayangan saya mara-mara sudah. Tapi memang padan muke pom sebab jadi pelupa tetibe. Sape suh ngada-ngada taruk hp lam poket baju itu. huh, sila lempang si pelupa ini. heh*

Oke. Ini cerita pagi tadi.

Saya bangun, mandi dan terus capai balik 'barang-barang' hp dan satukan semula. Saya on. cuak cuak

YES! HP SAYA BERFUNGSI. 

Alhamdulillah. Saya sangat happy sangat sebab duit saya jimat. Lalalala. Kalu hp ini suda mati betul-betul, memang sadis sangat sebab terpaksa guna hp celcom saya yang kadang ok kadang x. Dan terpaksa tukar-tukar simcard sebab saya pakai dua simcard, maxis dan celcom. Ouh, keadaan itu pasti buat saya tertekan. Ouh,Ouh. 

Eh, eh buat ape nak sedih-sedih lagi. Hp saya suda baek lol. Tak perlu beli hp laen. Yipi! HAHAHAHA. Sayang juga la engkau wahai hp kesayanganku padaku. I lebiu lah!

Tengkiu uya sayang sebab bagi idea geliga itu. Tataw plak kalo hp masok air, boley ag mati idop semula bile da jemor kering-kering. Ternyata mujarab! ^_^

Ouh,anda sume boley la selam dalam air kopi ye hp anda itu lame2. Sebab da ade cara tok idopkan hp itu kembali. hahahahahahahahaha! CHEESE! (~_+)


NOKIA 5300 saya punye. Biala bukan blueberry,blackberry macam uols pom, tp sayangs gle kt hp neyh. Uhuk3. Sebab da pakai 3 taun sudey. Nampak fon mura jew kn kn kn. Tapi masa beli dulu mencecah RM1K. mahal ouh~!

I LOVE MY HP. do u?

www.tips-fb.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LittlegurlPunyeBlog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting